سلام
شاید بعد خوندن این مطلب من رو مسخره کنید و بگید که دیگه توهم تا حد لالیگا شده!
اما راستش رو بخواین این رو هم من دیدم! و هم برادرم!

از نظر من یکی از زیبا‌ترین منظره ها منظره کوه از نمای دور هست! به همین دلیل من خیلی خیلی به این منظره توجه دارم و همیشه اگر کوه در مقابل من باشه بهش نگاه میکنم و این باعث شده تغییراتی هم که داره رو خوب متوجه بشم!
نمیدونم میدونید یا نه ولی خب من از شهر امل هستم! و همونطور که میدونید آمل زیر دماوند هست و دید مستقیمی نسبت به دماوند در شهر امل وجود داره...
از نظر عقلی کوه و خونه ما یک چیز ثابت هستند! همچنین مسیر رفت و آمد من هم همیشه ثابت هست... اما چیزی که متغیر هست، اینه که همیشه قله دماوند جابجا میشه!(میدونم باورش سخته!) یعنی ممکنه یکر روز صبح دماوند در مرکز باشه! یک روز صبح دیگه(حالا نه لزوما فردای اون روز!) سمت شرق باشه و یک روز صبح دیگه سمت غرب باشه! این صحنه رو من صدها بار دیدم و شکی ندارم... حتی به خیلی ها هم نشون دادم! که هر چند برای اونها سخت بود باورش ولی خیلی ها باور هم کردند!

خب حتما میخواید بگید که پوسته زمین از صفحاتی تشکیل شده که این صفحات همیشه در حال حرکتند! خب از اونجایی که دو واحد زمین شناسی هم خونده هستم این رو خیلی خیلی خیلی قبل تر از اینکه شما بگید هم میدونستم!
مشکل این حرکت وقتی بزرگ میشه که:
1- صفحات با هم حرکت میکنند و در مسیر هم!
2- در مواقعی که در مسیر عکس هم حرکت میکنند مطمعنا پوسته زمین شکاف پیدا میکنه!
3- جاده هایی که ما بین این کوه عبور میکنه همیشه همون جاده هست.. همیشه همون مقدار مسافت داره...
4- آسفالت یک ماده ای هست که زیاد کش نمیاد! یعنی تا حدودی شکننده هست... کوچیکترین تغییرات کششی موجب از هم گسیختگی آسفالت میشه...

حیف که دوربین گوشیم خیلی قوی نیست ولی سعی خودم رو میکنم که حتما از این تغییرات عکسی بگیرم و اینجا بذارم!


اگر این آیه رو هم نذارم مطلب عبس رها میشه!:
وَ تَرَى الجِْبَالَ تحْسبهَا جَامِدَةً وَ هِىَ تَمُرُّ مَرَّالسحَابِصنْعَ اللَّهِ الَّذِى أَتْقَنَ کلَّ شىْ‏ءٍإِنَّهُ خَبِیرُ بِمَا تَفْعَلُونَ /سوره نمل آیه 88

ترجمه: کوهها را مى‏بینى و آنها را ساکن و جامد مى‏‌پندارى در حالى که مانند ابردر حرکتند این صنع و آفرینش خداوندى است که همه چیز را متقن آفریده او از کارهائى که شما انجام مى‏دهید آگاه است.

خوشحال میشم نظر شمارو در مورد این مطلب بدونم!