سلام
دیدم رزمنده عزیز توی وبلاگ فانوس جزیره یک مطلب نوشت با این مضمون سوال داخل مطلب که : دلیل اینکه جریان بچه های مذهبی چرا اینقدر ضعیفه چیه؟ البته رزمنده عزیز همینجوری یک جواب کلی هم دادند... که بی نظمی دلیل اصلی ضعف ما هست...

اما خود این بی نظمی هم دلایل متعدد داره...

به نظر من به طور کلی سازمان بسیج که مهمترین(میشه حتی تنها ترین هم استفاده کرد!) سازمانی هست که توی جنگ فرهنگی(نمیگم جنگ نرم چون جنگ نرم وسعت زیاد داره و در خیلی از زمینه ها متصدیش هم خوب عمل میکنه...) داره فعالیت میکنه، از جایی از خاصیت افتاد(خاصیت اصلی) که از سر تا تهش (60 درصد) با نیت مادی دارن توش فعالیت میکنند...
از کارمندای رده بالاش که کمتر کسی پیدا میشه از امتیازات مادیش کمتر استفاده کنه... تا بسیجی ساده که براش کلی اجر مادی از قبیل سهمیه کنکور و کسری خدمت و... گذاشتند... خلاصه وقتی نیت مادی بشه به طور مطلق کار معنوی بالا نمیره... این از دلیل اول
توی همین سازمان بسیج هم بسیجیایی پیدا میشن که فقط هدفشون معنوی هست و خالصانه عمل میکنند... من یک سوال دارم کسی که روحیه مذهبی داره چقدر قصد دوست داره کار های خودشو نمایان کنه؟(کار های خوبش رو میگما)ز خب خیلی خیلی خیلی این درصد پایین هست... اما اینقدر عکس و مستندات و کوفت و زهر مار میخوان از این بیچاره که عملا طرف پشیمون میشه از انجام اون کار...  اینم دلیل دوم
تا وقتی هم که بالای سر یک کار نایستیم کاری شکل نمیگیره... من به شخصه حتی توی کار های تخصصی خودم(فرهنگی نه، اقتصادی) تا زمانی که یک پروژه نداشته باشم و مسئولیتی بر گردنم نباشه نمیتونم دست به کار بزنم... یعنی حتما باید زیر مسئولیت و تحت مراقبت و فشار باشم که بتونم کارمو به پایان برسونم... توی کار فرهنگی هم دقیقا همین فرایند وجود داره... متصدی این کار خودش حواسش معلوم نیست کجا هست و مدیریتی نداره، اونوقت انتظار دارند من بسیجی معمولی بدون فرمانده بزنم تو دل دشمن... مسخره نیست؟
دلیل بعدی هم اینه که آقا بی مایه فطیره... خودمونو بکشیم هم بی مایه فطیره... توی شرایطی که نه فرماندهان میانی درست و حسابی داریم(فرمانده جنگ فرهنگی) نه پول درست و حسابی داریم و نه برنامه درست و حسابی داریم و نه نیست درست و حسابی داریم و نه هیچ چیز دیگه... واقعا انتظار بیجا نیست پیروزی در این جبهه؟ همه این مواردی که گفتم مایه های این کار هستند، هیچ‌کدوم رو درست و حسابی موجود نداریم...
بد تر از همه ایمان به امام زمان هم نداریم که براش تنهایی دلو بزنیم به دریا...

نکته: این متن کاملا حرف دلم بوده و فکر زیادی روش نکردم
نکته: شخص خاصی مد نظرم نبوده
نکته: لطفا نظرات رو هم اروم تر و با لحن نرم‌تری بیان کنید!
موفق وموید باشید
در پناه حق
یاعلی