سلام
در پیرامون محاسبه عمل داشتیم بحث میکردیم...
به خودم گفتم بزار یکمی ریشه ای تر بحث کنیم...
به طور کلی همونطور که میدونیم در اسلام ارزش یک عمل به نیت اون بر میگرده...
پس وقتی میگیم فلانی یک عمل خوب داره(در زمان محاسبه اعمال) این به این معنی هست که این عمل جناب فلانی در زمان انجام نیتش درست بوده و به همین دلیل پذیرفته شده...
خب البته لازم به ذکر هست که نیت درست هم یعنی خدا... یعنی عمل برای خدا باشه... عملی که برای خدا باشه دارای ارزش هست و خدا هم بابت این عمل با ارزش اجر میده(احساس میکنم که در مورد نیت اعمال اینجا نیاز به شرح بیشتری نداره... انشالله اگر نیاز بود توی یک مطلب دیگه)
حتما تا الان روایاتی رو هم دیدید که توش نوشته شده باشه که مثلا فلان گناه رو انجام ندید که اعمالتون حبط میشه(میسوزه)
منم حمل رو بر این میذارم که همتون در این مورد زیاد شنیدید و منم مطمعنا قصد ندارم که تکرار مکررات داشته باشم.
اما!
الان حتما میگید خب اما چی؟
باید در جواب سوال شما باید بگم به ایه زیر یکم فکر کنید بعد ازش عبور کنید!


إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَیَقْتُلُونَ الَّذِینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ

کسانی که نسبت به آیات خدا کفر می‌ورزند و پیامبران را بناحق می‌کشند، و (نیز) مردمی را که امر به عدالت می‌کنند به قتل می‌رسانند، و به کیفر دردناک (الهی) بشارت ده!

آل عمران/21

أُولَٰئِکَ الَّذِینَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِینَ

آنها کسانی هستند که اعمال (نیکشان، به خاطر این گناهان بزرگ،) در دنیا و آخرت تباه شده، و یاور و مددکار (و شفاعت کننده‌ای) ندارند.

آل عمران/22

دقت کردید به چه کسایی داره میگه اعمالشون حبط شده؟

قصد داشتم توضیحات تکمیلی بدم منتهی میخوام دوستان عزیز هم کمی زحمت تفکر به خودشون بدن!
و به قول رزمنده عزیز دوست دارم تفکر نوشت دوستان رو هم بخونم(البته اگر دوستان قابل بدونند مارو و نظراتشون رو با ما به اشتراک بذارند)
در هر صورت اگر دوستان همکاری هم نکنند من به خواست خدا ۲۴ ساعت بعد از ارسال این مطلب توضیحات تکمیلی رو توی همین مطلب قرار میدم (بیشتر دوست دارم که ذیل نظر دوستان تکمیل کنم!)